De Vises Sten
I ”De Vises Sten” kan du få svar på mange af dine spørgsmål.
Adgange
Generelt:
Som udgangspunkt har alle frivillige adgang til alle haller i den periode man er på ”arbejde”.
Staldområde:
Stalden Hal C (Hingste, Unghestechampionat mv.) - Ingen adgang for alm. publikum.
FEI stalde ingen adgang – kræver særligt adgangstegn
Messeområdet:
Kun adgang i åbningstiden
VIP områder:
Ingen adgang – kun for VIP personalet.
Alkohol
Alkohol må kun nydes i hjælperområdet i Hal B (den runde hal). Der må under ingen omstændighed indtages alkohol når man er på vagt og man skal være ædru på vagterne. Ved overtrædelse er der øjeblikkelig bortvisning for egen regning.
Ankomst
Ved ankomst parkeres der på P2 eller P3 og bagagen tages med igennem hovedindgangen, her står rød hvide trøjer til at tage i mod dig og anvise din campingvogn, i de angivne møde intervaller.
Afrejse
På afrejsedagen husk at tømme campingvognen, ikke kun for din egen baggage men også for affald.
Affald
Affald skal sorteres og afleveres i dertilhørende beholdere. Skulle du komme forbi efterladt affald er det god stil at bringe det til nærmeste affaldsbeholder.
Arbejdsplaner
Arbejdsplaner udarbejdes og justeres løbende, håndteres af Michele og Mette
Arbejdsplanerne udleveres hver aften til den kommende dag.
Bad og toiletter
Bad og toiletvogne forefindes i de opstillede badvogne i i Hal D samt i Hal C. Hjælp med at holde dem rene og ryddelige, ved at rydde op efter dig selv.
Brand
I tilfælde af brand kontaktes Christian eller MC direkte.
Camping - Hal D
Der skal være ro i hallen uanset tidspunktet på døgnet. Der er nogle som arbejder om natten der har brug for at sove om dagen og omvendt.
Derfor sørg for at tage mest mulig hensyn til hinanden.
Dørene mod hal E må ikke benyttes - de skal altid være låst. Dette skyldes at publikum anvender hallen som gennemgang til hal C.
Forsikring
Der er tegnet en obligatorisk forsikring på alle frivillige, der dækker, hvis I kommer til skade eller påfører andre skade. Forsikringen dækker ikke bortkommet eller ødelagt medbragt udstyr.
Fremtræden
Som Hjælper er du repræsentant og ambassadør for Dansk Varmblod. Du skal til en hver tid være præsentabel, dvs. dit tøj og du skal fremstå velsoigneret.
Du skal altid bære de hvide bukser og den røde trøje under hele den periode, du er tilmeldt som frivillig hjælper. (særlig påklædning for VIP, Shuttle og Stald)
Glemte sager
Glemte sager indleveres i Sekretariatet i Hal M.
Grænseoverskridende adfærd
Hvis du oplever noget grænseoverskridende, som du har brug for hjælp til at håndtere eller vil orientere om, står vi parat til at hjælpe dig. Henvend dig til Christian, Bjarne, MC eller Susanne. Se kontaktoplysninger under ”kontakter”.
Hjælperbespisning
Er i restauranten for de frivillige og ansatte. Den ligger i Indgang Vest på 1. salen. Her vil der blive serveret morgenmad, frokost og aftensmad.
Dit adgangskort er dit adgangstegn til at spise i restauranten.
Natmaden serveres i den runde Hal B.
Menu
Dagens menu indsættes på Crew siden
Presse
Alle henvendelser fra pressen angående kommentarer eller udtalelser angående eventet henvises til den presseansvarlige. Se kontaktoplysninger under ”kontakt”.
Rygning
Rygning er ikke tilladt når du er på vagt og kun udendørs.
Shuttle
Er kun for VIP – kontakt shuttleservice, hvis du er i tvivl, de sidder i Rottehullet i hal M.
Sygdom
Bliver du syg kontakt Mette og Michelle
Transport
Adresse: MCH Messecenter Herning, Vardevej 1, 7400 Herning
Brug www.rejseplanen.dk
Ankomst med tog: Toget kører til MCH Messecenter Herning. Stop: Herning Messecenter St.
Ankomst med bus: Brug www.rejseplanen.dk
Ankomst med bil: Kør mod MCH Messecenter Herning, Vardevej 1, 7400 Herning og parker på P2 eller P3 ved ankomst.
Tyveri
Ved mistanke om tyveri vil politiet blive involveret, hvilket kan medføre øjeblikkelig bortvisning for egen regning.
Velkomstmøder
Der er velkomstmøder onsdag kl. 22.30 & Torsdag kl. 23.00 i Hal B.